Читати новину на сайті Черкаської обласної ради
6 жовтня 2017 року голова обласної ради Олександр Вельбівець взяв участь в урочистому відкритті приватного закладу «Український аграрний ліцей», що відбулося в м. Умань.
Ідея створення навчального закладу нового типу належить голові громадської організації «Всеукраїнська Аграрна Рада» Андрію Дикуну. За його словами, брак якісно підготованих молодих кадрів вже давно став головним болем власників агрокомпаній: до аграрних вишів приходить молодь, яка, у більшості, не мотивована на результат та не хоче пов’язувати своє життя із сільським господарством. «Молодь не хоче іти і працювати у селі, на полях. Тож постало питання підготовки активних, мотивованих молодих людей, які бажають працювати у аграрному секторі. Так виникла ідея підготовки учнівської молоді», – зазначив пан Андрій, відкриваючи урочистості.
Вітаючи відкриття нового навчального закладу на Черкащині, голова обласної ради Олександр Вельбівець відзначив високий рівень матеріально-технічного оснащення ліцею, сучасну методологію навчання та нові підходи у формуванні професійних навиків у молоді:
– Скажу одразу – керівництво області вітає і підтримує ініціативу відкриття нового навчального закладу. Окремо дякую ініціаторам створення ліцею за особистий вплив на освітні процеси, завдяки чому молодому поколінню стає простіше знайти своє місце в бурхливому сьогоденні, стати висококонкурентними на ринку праці… Нове світосприйняття, нові підходи та принципи в освіті, застосування інноваційних технологій в навчанні – це вже давно не забаганка, а вимога часу. Тому зичу, щоб альтернативна педагогічна система, яка апробується в ліцеї, знайшла своїх послідовників, була підхоплена іншими закладами професійної підготовки в регіоні, у країні в цілому.
Також привітали учнів із відкриттям ліцею народний депутат України Максим Поляков, заступник міністра закордонних справ України з питань європейської інтеграції Олена Зеркаль, перший заступник голови облдержадміністрації Віталій Коваль, міський голова м. Умань Олександр Цебрій, представники територіальних громад й аграрного бізнесу Уманщини та інших регіонів, гості із-за кордону.
Після офіційної частини директор закладу Олена Ярошинська провела для гостей свята презентацію та інтерактивну екскурсію навчальним закладом.
Ліцей – навчальний заклад ІІІ ступеня із профільним навчанням та допрофесійною підготовкою. У цьому навчальному році в закладі функціонує 2 класи (4 екіпажі), навчається 46 дітей, із них 1 дитина-сирота. Навчально-виховний процес здійснюється за різними формами: у вигляді уроків, студій, практичних занять, бліц-проектів, навчально-виробничих екскурсій, науково-пошукової роботи ліцеїстів, додаткових занять, консультацій, факультативів та інших форм освітнього, наукового і творчого розвитку дітей. Ліцеїсти навчаються за новою моделлю освіти, яка передбачає підтримку у розвитку як особистостей так і майбутніх фахівців.
«Освітня діяльність новоствореного закладу спрямована на підготовку активної й ініціативної молоді, яка вмотивована до розвитку й співпраці з аграрним сектором країни та міжнародного співробітництва. Це спонукає засновників закладу, педагогів-практиків до впровадження нової моделі освіти, яка може стати опорою відродження системи загальної середньої освіти в сільській місцевості та в новостворених громадах. У ліцеї проводяться групові заняття академічних та професійних студій, що регулюються окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів та обдарувань, – зазначила директор.
У закладі створені умови для опанування державної мови та двох іноземних, інформаційних технологій, вивчення можливостей аграрного сектору країни, вміння критично мислити, аналізувати, працювати в команді, мати навички фінансової грамотності і підприємництва.
В рамках відкриття ліцею, учасники взяли участь у роботі круглого столу «Регіональна освіта молоді в контексті розвитку аграрного сектору України». Під час обговорення проблемних питань фахової наповненості підприємств агроспрямування Андрій Дикун зауважив, що найголовніше на сьогодні не просто дати дітям спеціальність, «важливо навчити їх вчитись впродовж усього життя», «виходити за рамки» усталеної системи.
«Ми орієнтовані на допрофесійну підготовку – хочемо сформувати у дітей бачення свого місця у соціумі, допомогти правильно визначитись із фахом. Адже навіть, якщо брати аграрний сектор, то тут потрібні не лише агрономи чи механізатори, це галузь, у якій можуть успішно працювати менеджери, ІТ-спеціалісти, бухгалтери, логісти, журналісти тощо. В подальшому, для найкращих учнів ми будемо здійснювати стажування у компаніях, що входять до складу Всеукраїнської аграрної ради. Це може у майбутньому стати гарним стартом. Навіть, якщо учень нашого ліцею не обере аграрну спеціальність, то ми хочемо підтримувати його починання та допомагати у подальшій кар’єрі», – відзначив він.
Окрему увагу надали обговоренню питання співпраці влади й приватної ініціативи в освітньому процесі. Як відзначив Олександр Вельбівець, вже з наступного року фінансове забезпечення професійної освіти в країні передадуть на місцевий рівень. На сьогодні це значний матеріальний ресурс для Черкаської області зокрема, а відтак – влада шукає шляхи вирішення цього питання, в тому числі розглядаючи можливість залучення зацікавлених представників від бізнесу.
– Побувавши не в одному навчальному закладі, поспілкувавшись із керівниками і колективами та об’єктивно оцінивши стан профтехосвіти в області, можу сказати, що на сьогодні усталена освітня система, матеріально-технічна база й методологія підготовки фахівців у цих закладах суттєво застаріла й не відповідає сучасним вимогам ринку. Взяти до прикладу хоча б агровиробництво та проаналізувати технічну складову навчання у аграрних профтехзакладах. Учні навчаються на застарілій техніці, часто лише теоретично знайомі із сучасними зразками тракторів і комбайнів. В той час, коли аграрії вже давно переходять на новітні технології обробітку й вимагають від майбутнього працівника вмінь працювати з ними, – наголосив голова обласної ради та додав, що вже зараз відбуваються перемовини із аграріями області щодо передачі ними профільним закладам області новітніх зразків аграрної техніки, на яких будуть навчатись учні та, відповідно, в подальшому отримають хороші перспективи на ринку праці.