Англійська мова – це must know успішних людей. В Українському аграрному ліцеї ми прагнемо, щоб ліцеїсти не просто її вивчали, а й розуміли для чого це їм. Адже вмотивовані учні дають зовсім інший результат. Сьогодні ми розкажемо вам про особливості викладання англійської мови в УАЛ.
Про рівні і профілі, пари та студії
На початку навчального року ліцеїстів ділять на групи відповідно до рівня знань. Учням з найнижчим рівнем повертають базу, яка була втрачена протягом 5-9 класів, а тим, хто має високий рівень, забезпечують подальший ріст. Це дозволяє дітям комфортно навчатись, а вчителям – знайти до кожного підхід.
Учні, які планують складати ЗНО або IELTS, обирають англійську мову одним із профілів і мають 15 годин англійської мови щотижня. Ті ліцеїсти, які не планують складати іспити з англійської, вивчають її 6 годин на тиждень на парах і студіях.
Яка різниця між парами і студіями? Пари – це заняття у першій половині дня за програмою МОН. На парах ліцеїсти вивчають лексику і граматику. Студії – це додаткові заняття з носієм мови, які по суті дуже схожі на speaking clubs: ліцеїсти спілкуються з британцем, обговорюють глобальні теми, складають і розігрують діалоги.
Формуємо позитивну мотивацію у ліцеїстів
Перше, що потрібно для ефективного вивчення англійської мови – заохотити дітей. В ліцеї цьому сприяють цікаві формати роботи, занурення в англомовне середовище та зустрічі з успішними людьми. Про все це ви дізнаєтесь з наступних абзаців. А зараз – трохи детальніше про успішних людей.
УАЛ часто відвідують посли інших країн, бізнесмени, експерти з різних сфер діяльності. На зустрічах з ліцеїстами вони діляться секретами свого успіху, і зокрема, розповідають про важливість володіння як мінімум однією іноземною мовою. Такі зустрічі допомагають дітям зрозуміти, що їх успіх залежить тільки від них.
«В ліцеї ми вчимо ті самі теми, що і в шкільній програмі. Але виклад матеріалу – зовсім інший. Нас спонукають запитувати «а чому так?», допомагають кожному розібратись у темі, показують де це можна застосувати. Є ще один нюанс, який відрізняє ліцей від інших шкіл – тут на нас не давлять. У ліцеї нас мотивують до вивчення тим, що дають зрозуміти: це потрібно особисто нам, а не вчителям чи для рейтингу школи,» — розповідає ліцеїст 11 класу Влад.
Створюємо англомовне середовище
У ліцеї проводять інтегровані уроки, дні англомовного занурення, розмовні студії з носієм мови. Все це для того, щоб допомогти дітям покращити словниковий запас, навчити їх вільно висловлювати свою думку англійською.
Так, нещодавно відбувся англомовний урок біології — ліцеїсти працювали у віртуальній лабораторії, завдяки чому вивчили чимало нових англійських слів у цій галузі. А в березні відбудеться інтегрований урок, який поєднає історію і англійську.
У дні англомовного занурення тьютори, ліцеїсти і навіть директор спілкуються тільки англійською мовою. Дозволяється використання гаджетів і словників.
А завдяки студіям з носієм мови в учнів зник психологічний бар’єр. Спочатку дітям було страшно говорити. Але коли вони побачили, що носій розуміє їх, більш того – що вони самі розуміють, що їм кажуть у відповідь, цей страх почав зникати.
Ліцеїсти із команди «Welcome Team» (команда, яка проводить для гостей екскурсії ліцеєм) мають додатковий формат занурення у англомовне середовище. Коли в УАЛ приїжджають іноземці, то учні проводять екскурсії і відповідають на питання англійською мовою.
Використовуємо сучасні методики викладання
Щоб заняття проходили цікаво і продуктивно, вчителі застосовують різні формати роботи. Для вивчення нової лексики, кращого запам’ятовування ідіом використовують візуалізацію. Метод «прес» допомагає навчити дітей висловлювати свою думку, аргументувати, доводити. Також, учні розбирають граматичні конструкції по відео. Це допомагає їм краще сприймати мову на слух, вивчати лексику та нові слова. Командна робота присутня на всіх парах. Ліцеїсти обговорюють питання, виконують завдання і цікаві проекти у групах по 2-4 осіб.
Головне – на кожному занятті щось нове, щоб діти не втратили інтерес до предмету.
Викладачі – професіонали своєї справи
В Українському аграрному ліцеї працюють викладачі, які в захваті від свого предмету, люблять дітей і постійно прагнуть вдосконалюватись. Це освічені люди з чималим досвідом роботи.
Гаррі Річардсон – має 28 років педагогічного стажу, родом з Англії.
«Навчаючи дітей, я хочу бути впевнений у тому, що їм цікаво слухати мене, що вони небайдужі до тих тем, які ми обговорюємо чи описуємо. В Англії на кожному уроці ми перевіряємо учнів двома способами – розширюємо кругозір та закликаємо говорити, відповідати на питання. Є дві речі, заради яких я навчаю дітей: посмішка на їх обличчях і впевнена відповідь на запитання «що ви сьогодні дізналися?» — ділиться Гаррі Річардсон, викладач англійської мови в УАЛ.
Олена Старовойтова – 6 років викладала англійську мову в університеті, після цього ще 3 роки – на курсах.
«На парах Олени Володимирівни ми багато спілкуємось англійською, вчимо граматику, пишемо твори, тести. Мені це подобається. Якщо виконувати всі завдання, які вона дає, то можна легко підготуватись до ЗНО» — каже одинадцятикласник Влад.