Школа повного дня дає можливість учню повноцінно розвиватись впродовж всього дня і забезпечує засвоєння навчальної програми, посилену підготовку до ЗНО, розвиток його соціальних навичок, здібностей і талантів. Такий формат має багато переваг: дитина цілий день під наглядом, займається корисними справами, отримує знання, тим самим забезпечуючи її безпеку. Ми розкажемо вам про те, яким чином за допомогою різних форматів роботи вдається досягати всебічного розвитку дитини в рамках навчальної програми Українського аграрного ліцею (УАЛ).
Кожен ліцеїст має індивідуальний маршрут дня, який залежить від його інтересів та вподобань. Завдяки формату школи повного дня учень вивчає в межах ліцею не лише навчальні предмети державної програми, а й має додаткові формати свого розвитку. Навчальний день можна поділити на кілька етапів: планування дня — старт, пари та студії, обід та перерви, година самопідготовки та рефлексія — підведення підсумків дня.
Старт і рефлексія. Завдяки школі повного дня є можливість впроваджувати у навчальний процес такі формати роботи, які зроблять його більш цілісним. Це ранкові зустрічі – старти, де ліцеїсти ставлять цілі на день, оголошують проекти та діляться новинами. У кінці дня на рефлексії діти узагальнюють результати, роблять висновки та обговорюють актуальні питання.
Пари та студії. В першу половину дня учні відвідують пари тривалістю по 90 хвилин, а о другій – спеціальні студії, формат занять, який об’єднує гуртки і факультативи. Усі студії ліцею розподілені на чотири типи: академічні, розвивальні, професійні та студії «ЗНО на 200».
Академічні студії покликані усунути прогалини з навчальних предметів. Їх відвідують діти, які мають наздогнати навчальну програму та хочуть покращити власні знання. Розвивальні студії допомагають учням краще пізнати себе та самоствердитись, розвивають у дітей навички майбутнього: критичне мислення, креативність, організаторські здібності, навички комунікації. Професійні студії дають дітям можливість спробувати себе в різних професіях. А на студіях «ЗНО на 200» ліцеїсти активно готуються до складання іспитів.
«Я дуже задоволена, тому що мої діти зайняті тим, що їм потрібно, вони зайняті тим, що їм подобається. Вони не сидять за комп’ютером, не гають час, граючи в ігри. Я вважаю, що їх день розроблений дуже грамотно,» — ділиться Світлана Яремчук, мама двох ліцеїстів.
Година самопідготовки. Між парами та студіями у ліцеїстів проходить година самопідготовки. Це один із найдієвіших механізмів формування навички самоосвіти. Під час цього формату роботи кожен ліцеїст індивідуально виконує завдання, які в традиційній школі називають домашніми. При цьому з дітьми працює супервізор, відбувається наставництво «ліцеїст-ліцеїсту».
«Мені подобається навчатись за такою системою, бо ми розвиваємось не тільки під час уроків, ми вчимо не тільки те, що мали б вивчити в традиційній школі, — ми розвиваємося всесторонньо. Тут постійно відбуваються тренінги, проекти, постійно щось нове,» — так відгукується ліцеїстка Анна Степанюк про навчання у школі повного дня.
Обід та перерви. Формат школи повного дня дає можливість виділити достатньо часу для комунікації ліцеїстів — під час перерв, на старті, рефлексії, зустрічах. Діти мають 40 хвилин для обіду і достатньо часу на перервах, щоб поспілкуватись один з одним. Це є одним із видів командоутворення.
Індивідуальний тьюторинг. Це програма наставництва педагогів по відношенню до ліцеїстів. В рамках цієї програми здійснюється формування здатності ставити цілі та їх досягати, проектувати та планувати своє майбутнє, визначати орієнтири професійного вибору, а також обговорюються питання, які є цінними, важливими для кожного ліцеїста.
«Дитина весь час перебуває під наглядом педагогів, тьюторів, які вже добре її знають, допомагають у разі необхідності, підказують, куди рухатись. Адже вони постійно з нею спілкуються, знають її психологію, темперамент,» — ділиться Алла Товкес, тьютор Українського аграрного ліцею.
Участь у бізнес-проектах. Методологія ліцею має на меті дати кожному ліцеїсту практичні навички з побудови бізнесу з нуля. Тому крім навчання і студій за вибором, ліцеїсти мають час на реалізацію бізнес-проектів. Це відбувається в рамках програми «бізнес-інкубатор», де учні самостійно придумують бізнес-ідеї і запускають їх у світ. Так, лише за останній рік ліцеїсти організували фестиваль «Halloween Fest», який зібрав понад 600 учасників, провели першу в місті «Лігу Гумору», відкрили власний інтернет-магазин та запустили освітні студії для дітей Умані.
Загалом, маршрут дня ліцеїста – це цілісна модель, яка забезпечує формування цілісної особистості.