Понад сотні юних уманчан в спортивних костюмах та косухах, радянські килими, диско-куля, радянські «Жигулі» та пісні Віктора Цоя — в Умані пройшов благодійний захід «Кураж у стилі 90-х», – все заради того, аби зібрати кошти на лікування 2-річній Маргариті Ніконець.
Ідея організувати захід виникла у 16-річних ліцеїстів Українського аграрного ліцею (УАЛ), учасників проекту «бізнес-інкубатор», у рамках якого діти вчаться реалізовувати власні проекти. Мета «бізнес-інкубатора» – щоб кожен учень на власному досвіді зрозумів що таке і бізнес, і спецпроекти, в тому числі благодійні, та отримав знання, які можна використати у майбутньому.
«Ми намагаємось мислити масштабно. Адже пропагуючи бізнес-ідеї треба не забувати, що поруч можуть бути люди, яким потрібна наша допомога. А тому намагаємося вже зараз продукувати такі ідеї, які приносили б реальну користь не лише нам, а й тим, хто нас оточує. А навики, отриманні при організації та реалізації даних проектів ми з легкістю зможемо використати в майбутньому, — кажуть ліцеїсти. — «Кураж 90-х» для гостей — кілька годин дискотеки на свіжому повітрі, цікаві майстер-класи, ретро фото на фоні стилізованих фотозон, веселі конкурси та гучне караоке. І, звісно, невгамовні танці у великому колі в стилі 90-х під тематичні пісні. Для нас – це можливість на практиці навчитися бути організаторами таких проектів».
Перш ніж організовувати «Кураж», ліцеїсти пройшли курс «Бізнес-адміністрування». Це була низка тренінгів, розроблених педагогами УАЛ, спрямованих на навчання дітей основам бізнесу: від рекламної кампанії до роботи зі спонсорами. Після проходження курсу кожен ліцеїст пройшов співбесіду.
«За результатами якої мене обрали координатором «Куражу». — розповідає організаторка Поліна Проценко. — Нам дали ментора від тьюторів і менторів від бізнесу. Ми могли радитись з цими людьми, якщо виникали якісь проблеми. Ми сформували команду і приступили до роботи. Частина команди працювала над сценарієм і декораціями, хтось домовлявся за сцену, світло і звук, а хтось спілкувався зі спонсорами. Завдяки тренінгу з бізнес-адміністрування, на якому нам розказали як презентувати свою ідею, нам легко вдалося знайти спонсорів благодійної вечірки».
Фінансовий директор заходу, ліцеїст Діма Ридванський каже, що після заходу команда зробила аналіз помилок, аби наступні проекти проходили ідеально:
«Це мій перший досвід. Було непросто. Але я зрозумів, що до будь-якої справи потрібно відноситись серйозно, і що кожна дрібниця важлива. У майбутньому вже буду знати, як це робиться».
Одна з найголовніших навичок, на думку ліцеїстів – це робота зі спонсорами:
«Це точно те, що мені знадобиться в майбутньому. Я ніколи не думала, що можна шукати номери, дзвонити до представників бізнесу, презентувати їм ідеї та спільно реалізовувати проекти. Без ліцею я б так і не дізналась, що навіть підлітки можуть організувати класний захід та ще й з такою благородною ціллю», – каже PR-менеджерка Діана Скляренко.
До речі, кожен гість «Куражу у стилі 90-х» залишив відпечаток своєї руки на великому плакаті. Такі «долоньки щастя» символізували те, що діти зібрались разом для допомоги маленькій уманчанці Маргариті Ніконець, у якої виявили пухлину мозку.
Організатори днями зібрані кошти передадуть мамі дівчинки. Ліцеїсти не спинятимуться на разовому проекті, а тому вже наступної суботи стартує ще один проект «бізнес-інкубатора» — кіно під відкритим небом. Уманчани зможуть насолоджуватись переглядом легендарних кінофільмів 4 травня о 18:00 на Центральному стадіоні.