Читати новину на сайті Провінція
Вебінари, академічні студії, бліц-проекти, навчально-виробничі екскурсії… В Українському аграрному ліцеї, що днями відкрили в Умані, застосовують не лише такі форми навчання. Як інформують у Черкаській ОДА, тут усе по-сучасному. І тут усе – для задоволення освітніх інтересів учнів, розвитку їхніх творчих здібностей та нахилів. Адже ліцеїсти навчаються за новою моделлю освіти, яка передбачає підтримку в розвитку як особистостей, так і майбутніх фахівців.
– Ухвалення освітньої реформи нині дає нам змогу зробити колосальний крок уперед, – зауважив перший заступник голови ОДА Віталій Коваль, – зокрема сприятиме й появі креативних та кваліфікованих спеціалістів. Переконаний, зовсім скоро Український аграрний ліцей випустить саме таких фахівців, які своїми вміннями дадуть можливість завойовувати нові позиції на міжнародних ринках. Додам також, що поява ліцею – це ще й позитивний приклад державно-приватного партнерства. Ми зі свого боку допомогли з підготовкою всіх дозвільних документів, акредитацією необхідних напрямків.
Віталій Володимирович звернувся до учнів з проханням усвідомлювати, що засновники та меценати дали їм змогу навчатись, а на Сході хлопці виконують військовий обов’язок, захищаючи кордони країни, аби молоді люди виконали натомість власний – старанно навчались й врешті допомогли нашій державі стати конкурентоспроможною на рівні кращих європейських країн.
Отож, Український аграрний ліцей – навчальний заклад III ступеня, з профільним навчанням та допрофесійною підготовкою. Нині тут функціонує 2 класи (4 екіпажі), навчається 46 дітей, поміж яких 1 дитина-сирота. У складі педагогічного колективу 12 учителів різних категорій, зокрема й кандидатів технічних та педагогічних наук. Вони беруть участь у вебінарах, тренінгах, майстер-класах, працюють над удосконаленням методики викладання навчальних предметів та тьюторського супроводу ліцеїстів.
Директор ліцею Олена Ярошинська розповіла, що вчителі мають попередньо так підготуватись до уроку, щоб дітям було цікаво:
– Педагоги мають працювати відкрито та щиро на рівні ліцеїстів. При цьому на уроках викладачі майже не говорять. У нас немає усного опитування біля дошки. Натомість маємо парні та групові заняття. Приміром, на уроці математики дуже багато індивідуальної роботи. На екології чи природі учні здебільшого розробляють різноманітні проекти. Ми працювали 3 місяці над розробкою системи викладання і готові ділитись досвідом. Плануємо в подальшому створити на базі ліцею Освітній центр, де зможемо проводити тренінги, презентувати сучасні освітні технології та моделі, зокрема скетчноутінг, сторітеллінг, різні інтерактивні методи тощо.
У цілому навчання в ліцеї безкоштовне, однак учні оплачують його за рахунок уалів, які самостійно заробляють своїми знаннями шляхом створених ними майстер-класів, роликів, статей. Крім того, можуть оплачувати ними й штрафи в разі їх появи.
Пані Олена зазначила, що тут діти розробляють продукти певної діяльності – такі собі практичні завдання, втілені у плакатах, буклетах, текстах та ін.
– Ми працюємо на продукт, бо знання не завжди є час перевірити, а от практичні навички залишаються назавжди, – сказала керівник закладу.
Учениця Юлія розповіла про те, що в ліцеї навчальний день – нестандартний:
– Зранку наш біг-бос допомагає сформувати маршрут дня. До 12.00 маємо дві пари, далі відвідуємо студії за власним розкладом, де саморозвиваємося. У нас є і загальна рефлексія. Там обговорюємо продуктивність дня. Є і година самопідготовки, аби виконати завдання безпосередньо в ліцеї, а не вдома, адже тут можемо проконсультуватися з тьютором чи викладачем.
У суботу традиційно проводять майстер-класи, підбивають підсумки роботи, підтягують «хвости», якщо такі є. А ще тут є таке поняття, як циклічність пір року, встановлені за власною методологією. Практикують такі предмети, як: «потрібно», «хочу», «інтенсиви», «студії». Взимку – більше теоретичних завдань, менше студій, а весною – навпаки.
Між тим, навчальний процес повністю відповідає встановленій законом програмі. У закладі діти поглиблено вивчають 4-5 предметів. Запроваджена система тьюторського супроводу. Так, ліцеїсти мають групових тьюторів, а невдовзі обиратимуть індивідуальних, котрі супроводжуватимуть їх протягом року. З ними учні підписуватимуть контракти на рівень своїх знань з різних предметів. Таким чином готуватимуться і до ЗНО. Також у ліцеї створені умови для опанування державної мови та двох іноземних, інформаційних технологій, вивчення можливостей аграрного сектору країни, вміння критично мислити, аналізувати, працювати в команді, мати навички фінансової грамотності і підприємництва.
Тут створено й організацію учнівського самоврядування, продуктом роботи якої є впроваджена конституція ліцею. Учнівське самоврядування передбачає ролі-посади. За час навчання кожен ліцеїст має спробувати себе у кількох із них, що допоможе зрозуміти свої нахили, вподобання та легше соціалізуватися у житті.