Сьогодні, 12 жовтня, в Умані відбувся «Освітній форум 2018: Співпраця громади і школи».
Учасників Освітнього форуму привітав Андрій Дикун. Він наголосив на важливості сучасної освіти в аграрній галузі:
«Сьогодні ми стикнулися з унікальною ситуацією — аграрії інвестують мільйони гривень у техніку, а працювати на ній нікому! З аграрних вузів випускаються люди, які не бажають працювати в секторі, а лише радіють диплому і не розуміють перспектив галузі. Тому, щоб змінити ситуацію, ми вирішили започаткувати освітній напрямок. Наприклад, наразі переймаємо німецький та естонський досвід навчання механізаторів».
У рамках експертної панельної дискусії провідний науковий співробітник Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПНУ Ярослав Пилинський виступив з темою: «Школа як осередок розвитку громади США: досвід для України». Він заявив, що у разі здійснення освітньої реформи, економіка вже через десять років відчує колосальний ефект.
Максим Бакшаєв, дослідник дитинства, розповів як зацікавити дітей іти здобувати професійно-технічну освіту.
Василь Міракін, експерт економічного розвитку сільських територій, презентував модель впровадження професійно-технічної освіти на прикладі Хмельницького училища №11, де було створено спеціальність «майстер тепличного господарства».
Другий блок “Освітнього форуму 2018” був присвячений презентації успішних освітніх практик в об’єднаних територіальних громадах.
Учасники ознайомились з діяльністю Центру Інноваційної освіти “Про.світ” та освітньою програмою по зміні культури у школі, дізнались про успішний досвід реалізації інфраструктурних проектів в освіті Матеївецької ОТГ, а також про досвід створення філії Українського аграрного ліцею в Тишківській ОТГ.
Після панельної дискусії, команда ліцеїстів Welcome Team провела для гостей екскурсію Українським аграрним ліцеєм. А потім гості розділились на дві секції за категоріями «професійно-технічна освіта» та «загальна середня освіта» для напрацювання рекомендацій по співпраці громади та школи.
У кінці обговорення кожна секція поділилась ідеями щодо реформування освіти в Україні.
Зокрема, для покращення якості загальної середньої освіти, учасники дискусії порекомендували змінити підхід педагогів до навчання, їх сприйняття та мислення за підтримки громади. Крім того, школа повинна бути центром розвитку громади, де навчатимуть не тільки дітей, але і проводитимуть курси для всіх вікових категорій населення. Для цього кожна громада має розробити стратегію розвитку освіти.
З боку представників професійно-технічної освіти було рекомендовано налагодити співпрацю з ринками праці і дилерами сільгосптехніки, покращити взаємодію між роботодавцями і закладами профтехосвіти, а також надати можливість навчальним закладам працювати на новітній техніці.