Гаррі Річардсон: «Ліцей — те місце де хочеться вчитися, досягати успіху та отримувати від цього задоволення»

Гаррі Річардсон: «Ліцей — те місце де хочеться вчитися, досягати успіху та отримувати від цього задоволення»


Британець Гаррі у ліцеї лише три тижні, але у деяких учнів уже справжній прорив – вони подолали мовний бар’єр і рухаються далі у вивченні англійської мови, адже наш іноземний гість уміє зацікавити.

Зі слів ліцеїстів, це надзвичайно позитивна та життєрадісна людина, яка ніколи не відмовить у допомозі. Тьютори стверджують, що він – справжній англійський джентльмен. Викладачка англійської мови – що це професіонал своєї справи, який знаходить підхід до кожної дитини і може визначити рівень її знань за лічені хвилини.

У Гаррі 28 років педагогічного стажу. Він переїхав до Умані кілька тижнів тому і ще не знає української мови. Ми поспілкувались з британцем та дізнались, які «фішки» він використовує у навчанні, як потрапив до ліцею та що радить своїм учням.

p.s. Англомовну версію інтерв’ю можна знайти тут.

— Гаррі, розкажіть, як ви опинились в Умані?

Я познайомився зі своєю дружиною в Інтернеті, закохався, а потім приїхав сюди до неї. Потім вона приїхала до мене в Англію і погостювала тут кілька тижнів. Я запропонував їй руку і серце і вона сказала «Так». Я продав усе, що маю в Англії і переїхав сюди. Так що це історія кохання.

— Розкажіть нам трохи про себе. Що вам подобається?

Я люблю тварин, всіх тварин: котів, собак, свинок, кізочок, овець … Але особливо собак. У Англії у мене було чотири «двіртер’єри». Мені подобалось гуляти з ними та піклуватись. А ще, я люблю спорт — футбол, крикет. На жаль, в Умані немає де грати в крикет, але я планую навесні запропонувати своїм учням створити команду. Сподіваюсь, ми станемо першими українськими крикетистами.

— Як думаєте, чим Український аграрний ліцей відрізняється від звичайної школи?

Як на мене, учні приходять у ліцей, тому що їм до душі атмосфера закладу, тому що вони люблять і хочуть навчатися. У звичайній школі більшість з них добре себе поводять, але вони не мають такої ж енергії, такого ж бажання навчатися.

— Що робить ваші уроки особливими?

Навчаючи дітей, я хочу бути впевнений у тому, що їм цікаво слухати мене, що вони небайдужі до тих тем, які ми обговорюємо чи описуємо. В Англії на кожному уроці ми перевіряємо учнів двома способами – розширюємо кругозір та закликаємо говорити, відповідати на питання. Є дві речі, заради яких я навчаю дітей: посмішка на їх обличчях і впевнена відповідь на запитання «що ви сьогодні дізналися?».

А ще, я приношу на уроки «коробку для пропозицій». Анонімно учні пишуть на папірцях що їм подобається на уроці, і що має змінитися на краще. Тоді я читаю це і намагаюся зробити свої уроки кращими.

— Які ваші враження від ліцею?

Особисто мені ліцей дуже подобається, я в захваті. На батьківщині, в Англії, впродовж 28 років я працював практично в ідентичному закладі. Той коледж був значно більшим, але за суттю — дуже схожий на ліцей.

Тут неймовірна атмосфера, а позитивну енергетику можна буквально відчути на дотик! Та все ж «серце» ліцею — його учні. Наші ліцеїсти — мабуть чи не найбільш дружні, виховані, зацікавлені учні, яких я зустрічав за багато-багато років. Мені це дуже подобається. Переконаний, — ліцей — саме те місце де хочеться вчитися, досягати успіху та отримувати від цього задоволення. А ще, ліцей — не місце для суму.

— Що ви можете порадити тим, хто хоче самостійно вивчати англійську мову?

Скажу те, що й своїм учням… Якщо сумніваєтеся у вимові того чи іншого слова, — занотуйте його і перевірте. Найкраще — запитайте поради у носія мови чи людини, яка добре нею володіє.

Знати іноземні мови — ніколи не лишнє, адже сучасний світ розвивається дуже активно. От наприклад, англійська — не просто мова провідних світових країн-лідерів, це мова бізнесу. Та разом з тим, не варто забувати і про рідну. Адже якщо робиш помилки у своїй мові (письмі, читанні), як зможеш опанувати чужу?