Цього року до святкування дня шкільного молока долучився Український аграрний ліцей. Для учнів розробили спеціальну програму, яка допомогла більше дізнатись про молочні продукти. За тиждень до свята було оголошено конкурс «#Молоко збирає лайки». Його суть полягала в тому, що кожен охочий мав викласти світлину з улюбленим молочним продуктом в соціальні мережі, переможець визначався за кількістю лайків. Тому кожен з нетерпінням чекав середи, щоб дізнатись про результати.
Ранок 27 вересня для ліцеїстів розпочався з подорожі до кращих ферм України, котрі входять в Асоціацію виробників молока: ТОВ «Дзензелівське» та ТОВ «Кишенці». Обидва підприємства містяться в Маньківському районі на Черкащині і є постачальниками сировини для Тернопільського молокозаводу, що випускає продукцію під торговою маркою «Молокія». Кожен учень отримав маршрутний лист, який слід було заповнити під час екскурсії і з’ясувати особливості утримання, догляду, годівлі корів.
Отож, ліцеїсти дізналися, що кожна корова має електронний паспорт, у якому зібрано інформацію про вік тварини, отелення, хвороби, продуктивність. Відкриттям стала доїльна зала, де втручання людини в технологічний процес зведено до мінімуму. Здивувало те, що під час доїння звучить спокійна музика, щоб тварини не лякалися різких сторонніх звуків, які можуть спричинити стрес і призвести до зниження надою. Далі учні побували у приміщеннях, де утримують корів, вирощують телят, побачили силосні ями, танки з мелясою. Сучасна молочна ферма — це виробництво, де використовуються новітні інформаційні та агротехнології.
Після повернення до ліцею учні узагальнювали та порівнювали інформацію в маршрутних листах. З’ясовували, чим відрізняються, а чим схожі технології утримання корів на обох фермах. Виявилося, що обидва підприємства використовують схожі способи годівлі й утримання тварин. Більшість процесів механізовано й автоматизовано, використовується мінімум людської праці, а отримане молоко якісне та безпечне. МОЛОКО ЗБИРАЄ ЛАЙКИ фото: АВМ «Швидше, сильніше, розумніше, і все це — завдяки молоку!» — цей слоган повною мірою характеризує Міжнародний день шкільного молока (World School Milk Day), який у всьому світі відзначають в останню середу вересня.
Далі в екіпажах проходили кейс-уроки, на яких ліцеїсти презентували міні-проекти про користь молока у житті, його використання, хімічний склад. Кожен переконався в тому, що молочні продукти важлива складова щоденного раціону людини, тим більше дитини, адже молоко — це джерело енергії, поживних речовин, вітамінів та мікроелементів. Молоко — це перше відкриття світу смакових відчуттів для дитини і саме воно закладає фундамент здоров’я та формує імунітет.
Ще однією яскравою подією цього дня була дегустація продукції «Молокії», яка стала улюбленою в багатьох українських родинах. Для цього є всі підстави. Насамперед висока якість, адже компанія дбає про здоров’я споживачів, використовуючи лише натуральні продукти і сучасне високотехнологічне обладнання, зокрема бактофуги для очищення сировини. Діти поласували йогуртами, кефіром, насолодилися смаком справжнього молока. Представники компанії нагородили переможницю фотоконкурсу «#МолокоЗбираєЛайки Олену Осауленко головним призом — корзиною з продуктами «Молокії».
А далі був флешмоб, драйвовим та запальним, участь у цьому веселому дійстві взяли всі: і учні, і вчителі. А ще була фотосесія з молочними вусиками: веселі та промовисті світлини розмістили у фотозоні ліцею.
День був насичений подіями, емоціями, враженнями, та найголовніше — ліцеїсти зрозуміли, яким є шлях молока з ферми на полиці магазинів, упевнилися в тому, що молоко незамінний продукт харчування людини. У багатьох ліцеїстів з’явилася думка пов’язати своє майбутнє з агробізнесом. Діти переконалися, що сільське господарство—це одна з найперспективніших галузей економіки України, яка потребує кваліфікованих спеціалістів. Крім того, побачили, що в Україні є підприємства, які виробляють безпечну і високоякісну сировину та молочну продукцію.